Thursday, June 19, 2008

KL Festival -- Di Sini Semaraknya Seni!


bermula Julai hadapan; 1-13 Julai 08, Festival KL akan bermula di mana pelbagai aktiviti2 seni dari pelbagai cabang akan seperti seni persembahan, seni tampak, sastera dan lain-lain diadakan untuk memeriahkan lagi Kuala Lumpur sebagai ibukota yang kaya dengan seni, budaya dan warisan..

Dilancarkan pada 30 Jun 2006, Festival Kuala Lumpur telah menyatukan masyarakat Malaysia pelbagai usia dan bangsa melalui semangat perpaduan dan kesenian. Usahasama antara Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Kementerian Pelancongan, Kementerian Penerangan dan Kementerian Wilayah Persekutuan (DBKL) ini membolehkan budaya dan kesenian Malaysia dipaparkan kepada masyarakat antarabangsa.

Pelbagai aktiviti dan pertunjukkan yang akan diadakan diserata Kuala Lumpur seperti Istana Budaya, KLPac, Jalan Tunku Abdul Rahman, Pasar Seni, Menara Bekembar Petronas, Menara Kuala Lumpur dan lain-lain tempat sekitar Lembah Klang dan KL.
Alami sendiri bagaimana seni dan budaya menyatukan generasi tua dan muda dalam memelihara warisan bangsa dan menjadi pemangkin kepada pembangunan industri kreatif tempatan.


Info lanjut, klik link di bawah
http://www.klfestival.org.my

Muat turun kalendar aktiviti di laman web KL Festival.

2 pendapat:

Letting the time pass me by said...

Saya minat dengan muzik gamalen nie... Kat mana agaknya ade MP3 format yang boleh muat turun muzik gamelan nie? Ade ke?

~KELAB ANAK SENI UNIVERSITI TENAGA NASIONAL~ said...

terima kasih datang lawat blog ini, ade byk website muzik utk download lagu gamelan.. try jiwang .org.